Yoga stilarter

Alle niveauer – nybegyndere såvel som mere rutinerede yogaudøvere – er meget velkomne på vores hold! Læs beskrivelserne af de stilarter, vi tilbyder, og find det hold, som passer til din person og fysik.

hatha1

Hatha1

Stillingerne, som anvendes i Hatha yoga, er fysisk udfordrende og er designet til at strække, styrke og tone kroppen. I timerne står vi længere tid i en stilling med fokus på at bruge alle muskelgrupperne og teste din koncentration.
Hatha1 er den perfekte introduktion til yoga for at dykke ned i de basale stillinger og afslapningsteknikker.

Hatha2

Hatha2 er for dig som er godt kendt i de grundlæggende principper i yoga. Til denne time udforsker vi mere udfordrende stillinger på et letøvede/øvede niveau.

Vinyasa1

Til Vinyasa kombinerer vi bevægelse og åndedræt for at producere et “flow” af stillinger, der fører fra den ene stilling til den næste for at opbygge varme og stimulere nervesystemet.
Vinyasa tager det grundlæggende i Hatha yoga og tilføjer et legende element. Denne klasse er for dig, der ønsker at udforske mere komplekse positurer – såsom omvendte stillinger og armbalance øvelser.

Vinyasa2

Vinyasa2 er for dig som er godt kendt i de grundlæggende principper i flow yoga. Til denne time udforsker vi mere udfordrende stillinger på et letøvede/øvede niveau.

yin_yoga

Yin yoga

I Yin yoga målrettes opmærksomheden mod bindevæv, led, knogler og ledbånd. Stillingerne består hovedsageligt af hofteåbnere, benstræk og foroverbøjninger, og de holdes i et tidsrum mellem 3 -10 minutter.
Denne form for yoga er god for alle, der ønsker at forbedre deres evne til at koncentrere sig og øge smidigheden i kroppen.

kundali_yoga

Kundalini yoga

Kundaliniyoga er en holistisk yogaform som forener dynamiske yogaserier med åndedrætsteknikker, meditationer og mantraer.
Stilarten er flere tusind år gammel og kaldes for bevidsthedens yoga, fordi den på en sikker og systematisk vis stimulerer energien i kroppen, vækker vores sanser og giver en oplevelse af nærvær. Denne yogaform balancerer nervesystemet og giver øget vitalitet og velvære.

Kundaliniyogi er for dig der ønsker at opnå styrke, fleksibilitet og balance i både krop og sind.

Yin & Meditation

Til denne timer starter vi med at fordybe os i Yin yogaens dybdegående og forløsende arbejde med kroppen – vores bindevæv, led, knogler og ledbånd. Under vores praksis lægger vi vægt på den meditative del af yin yogaen og træner vores nærvær, kropsfornemmelse og koncentration. Vi afslutter timen med en meditation, hvor vi udforsker forskellige meditationsteknikker som fx åndedræt og mantra (chanting). Mange meditationer vil være hentet fra kundalini-traditionens store udvalg af transformerende teknikker, som man også kan bringe ind i en personlig meditationspraksis. 

mindfulhatha

Mindful hatha

I denne time bliver Mindfulness meditation, som er forankret i buddhismen, vævet ind i Hatha yoga og resulterer i en fusion mellem de to.
I Mindfulness meditation, arbejder vi med at være fuldt til stede i nuet, at være åben for alle vores interne og eksterne erfaringer, ikke dømme, ikke stræben, bare at være.
I Hatha yoga fokuserer vi på at styrke bevidsthed om kroppen, åndedrættet og vores indre verden, hvor vi her kan drage nytte af vores meditations praksis.